وبلاگ

آخرین اخبار سایت

برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک ، در عصر حاضر با توجه به پیچیدگی های موجود و تغییرات روزافزون کسب و کارها به یکی از مسائل مهم موفقیت کسب و کارها تبدیل شده است و ضرورت تدون سند جامع  برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک غیر قابل انکار و اجتناب ناپذیر است. چه بسیارند مدیرانی که که بارها وقتی از تدوین و اهمیت برنامه ریزی استراتژیک از آنها پرسیده می شود ، پاسخی جز اینکه ما برنامه هایمان را در ذهن داریم و می دانیم چکار باید کرد، را نشنید ه ایم. داشتن برنامه در ذهن خوب است ولی قطعا جایگزین سند برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک که در آن بسیاری از مولفه های تاثیر گذار بر صنعت تدوین شده است نمی شود. برنامه ریزی استراتژیک  سند زنده و راهنمای جامع سازمان است.

 

با این مقدمه حال باید از خود پرسید که برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ و چگونه ما را برای رسیدن به اهدافمان کمک می کند؟ برنامه ریزی استراتژیک فرایند تغییر مستمر و هدف گرا در سازمان است، برنامه ریزی استراتژیک نگاه به آینده دارد و به این مسئله توجه دارد که جهان بعد از ۵ الی ۱۰ سال چه تفاوتهایی با اکنون خواهد داشت و درصدد خلق آینده سازمان برمبنای آن چیزی است که احتمال می رود در آینده ایجاد شود به طور خیلی خلاصه می توان گفت برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک چیزی جز انتخاب نیست، انتخاب اینکه با توجه به مولفه های درونی و بیرونی سازمان ما به کدام سمت حرکت خواهیم کرد.

 

تدوین برنامه جامع استراتژیک 

 

بدون شک این روزها خیلی ها از برنامه ریزی شخص و سازمانی و یرنامه ریزی استراتژیک صحبت می کنند، ولی سوال اینجاست اگر برنامه استراتژیک در توان هر شخص آشنا به این مقوله است چرا در دنیا هر روز در خصوص نحوه تدوین و اجرای آن سخن به میان می رود؟ کار کردن در حوزه استراتی و تدوین برنامه های سازمانی نیازمند دانش و تجربه بسیار دارد چرا که در این نوع برنامه ریزی نیاز به تحلیل و ارزیابی ها دارد، اگرچه ممکن است با آینده بینی بتوان طرحی قابل تامل تهیه کرد ولی به اعتقاد ما تهیه یک طرح جامع و اجرایی نیاز به آینده نگاری دارد. این برنامه ریزی بجز با استفاده از تیم های چند تخصصی عملا چیزی جز چند صفحه کاغذ نخواهد بود. ما با تیم های چند تخصصی در کنار شما این طرح جامع را تدوین می کنیم، تشریح می کنیم و برای اجرای ۀن در کنار شما خواهیم بود

 

 

 

 

 

 

 

“فقط رسیدن به یک میلیارد اول سخت است.”

این یکی از معروف ترین جملاتی است که تقریبا تمام افراد ثروتمند دنیا با آن موافقند، فقط یک میلیارد اول بدست آوردنش سخت است، بعد از آن همانطور که بند کفش تا را با موفقیت می بندید، به همان راحتی میتوانید یک میلیارد دیگر نیز کسب کنید.

میدانید چرا؟ ذهن انسان تجربیات شکست را از گذشته حذف و تجربیات موفقیت را ضبط میکند.

امروزه به طور گسترده، آنچه که می بینیم، تلاش سطحی برای ایجاد یک برند است. ونتیجه آن چیزی است که می توان انتظارش را داشت: چشم انداز سطحی و فاقد انگیزه. کلمات مالی انفعالی مانند "تجربه"، "نظم و انضباط" و "قابل اعتماد" فراوان است و اغلب در شرکت ها به جای یکدیگر استفاده می شود...

logo-samandehi

جستجو